Bugün de günümüz domatesle doldu

 Dün pekmek bugün domates; resmen yorgunluğun dibine vurduk bu hafta sonu. Ama gerekliydi tabiki. Kışın rahat edeceğim şimdi.
Benim kış hazırlıklarında vazgeçilmezim şişe domatesi. Salçayı o kadar sevmiyorum. Sırf salça ile yapılan yemekler rahatsız ediyor beni. Bugün sabahtan pazara gidip domatesimizi aldık. Yaklaşık 50 kilocuk...
Önce domatesleri yıkadım süzdürdüm. Kabuklarını soyarak doğradım. Kabuklarını atmadım tabiki salça harcına kattım. Kırmızı biber de aldım onları da yıkayıp doğradım küçük küçük. Sonra odun ateşinde kaynattık. O iş de Devrim babaya ait. Toplam da 30 kavanoz oldu. Rahat rahat yeter sanırım.

 Daha ezik olanları da salça için 2 kovaya doğradım. Şimdilerde salça makinelerle yapılıyor. Hatta geçen yıl ben de annemde kıyma makinesi ile yapmıştım. Ama bu yıl annem evde değildi klasik yönteme döndüm. Doğradığım domateslere tuz ekledim 2 gün kadar çürüyecekler. Sonra onları süzgüden geçirip güneşte kurutacağım...
Hoş bu işlem için yine annemin yolları görünüyor bana. Yandaki inşaat yetmedi şimdi de bizim sokak doğal gaz için kazılıyor:(((( Ama nasıl toz anlatamam. Bu kadar işin arasında sürekli evi silip duruyorum bir de...


Yorumlar