Karbonatlı dondurma yapımı

 Yaz çoğu yerde bitti gibi. Ama buralar hala güzel. Hatta ben dün şöyle bir denize girip çıktım bile. Su oldukça ılıktı ama rüzgar denizi bulandırmış. Hiç sevmem bulanık suyu. Oyüzden biraz yüzüp çıktım.
Eh bizde yaz devam ettiğine göre dondurma tarifi verebilirim dimi...Aslında epey olmuştur bunu yapalı ama ihmal ettim paylaşmakta. Daha önce paylaşmıştım karbonatla yaptığımız dondurmayı. Aynı mantıkta 5 kilo sütten yaptık bu kez. Bu dondurmanın malzemesi az ama çok kaynatılıyor. Tüpte biraz masraflı olur belki. Biz pekmez yaptığımız gün odun ateşinde yaptık. 
5 kilo sütü kaynattık önce. 2.5 su bardağı şeker ekledim ben. İçine 5 çaykaşığı karbonat ekledik. Bu aşamada karıştırmak lazım kabarabiliyor. Ara ara karıştırarak süt ayran kıvamına gelene kadr pişiriyoruz. Zaten rengi de dönüyor. Açık kahve karamelimsi birşey oluyor. Kıvama gelince ateşten indiriyoruz, neli yapmak istiyorsak o malzemeyi ekleyip rondoyla karıştırıyoruz...

 5 çeşit yaptı biz. Altta gördüğünüz muz aromalı. Muz aromalı toz vardı evde onu ve renk vermesi için zerdeçal ekledim...

 Bir diğeri çikolatalı. Süte çikolata ve kakao ekleyerek yaptım. Süt zaten sıcak olduğundan parça parça kırdığım çikolata kolayca eridi...

 Biri sade oldu. Ama hazır dondurmaların sadesi gibi değil. Karemelize bir tadı oluyor. Çocuklar bunu çok sevdiler. Yine aynı renk olan diğerinde ise incir var. İncir reçelinin sadece çekirdekli kısımlarını ayırmıştım ben kurabiyelerde kullanırım diye ondan ekledim....Pembiş olansa vişneli. Vişne parçaları ve pancar suyu var içinde. Pancar yemeği yaptığımda çok çok az suyla kısık ateşte haşlarım. O suyu da dolaba kaldırırım. Kek, pudingde kullanırım. Dondurmada da oldu ve hiç pancar tadı hissedilmiyor. Renkse süper...


Yorumlar