Anne eli değmiş erişte

 Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da eriştemi yaptı annem. Aslında kendisi de 2 yıldır yapıyor erişteyi. Ama bu işi iyi tutturdu valla. Eli o kadar çabuk ki ne ara 27 bezeyi açtı anlamadım ben...
Eriştenin makarnadan farkı sanırım içindeki yumurta. Hani marketlerde de satılıyor makarna gibi ama onların gerçek erişte olduğunu sanmıyorum ben. Annemin 1 ölçü eriştesi 4-5 ile yapılıyor. Sayı kişinin kendisine kalmış. Yumurtalar bir kaba kırılıyor önce ki aynı oranda su eklenecek. Daha sonra da un ve az tuz eklenerek bir hamur yoğuruluyor. Benim unum Denizli'den aldığım ekmeklik un ve beyaz unun karışımı.
Hamurdan bezeler alınıp çok ince olmayan yufkalar açılıyor. Temiz bezler üzerinde kesilecek kıvama gelinceye kadar kurutuluyor. Aşağıdaki gibi ince ince kesilip yeniden kurutuluyor. Ben bu aşamada 2 gün serili bıraktım eriştelerimi....
Valla bu kış rahatız yine.



Yorumlar