Bu yılın tarhanası da tamam




Resmen yemek bloğuna döndüm şu günlerde. Harıl harıl biraz geciktiğim kış hazırlıklarını yapıyorum. Bunların içinde en sevmediğim tarhana. Aslında zamana yayıldığından o kadar da zor değil ama ben sevmiyorum işte....
Ben tarhana için 2'şer kilo kırmızı biber, soğan ve domates kullandım. Bu malzemeleri yıkayıp ayıklayıp pişiriyoruz önce. Sonra rondodan geçirip iyice parçalıyoruz. Soğuduktan sonra derince bir kovaya döküp 1.5 kil da süçme yoğurt, az tuz ve aldığı kadar un ekliyoruz. Benimkine 5 kilo un gitti. Bu malzemeleri hamur haline getirin 5-10 gün mayalamaya bırakıyoruz. (netten araştırdım kimi 2 gün falan mayalıyor. Annem 10 gün mayalamış. Ben 8 günde kaldırdım)
Mayalanan hamuru kaşıkla sofra bezlerine aktardım önce. İşte işin zor kısmı da burada başlıyor. Tüm gün gidip gelip üstü kurudukça bu hamurları mıncıklayıp çevirmek gerekiyor. Kuruta kuruta kaçalttağam hamurları rondodan geçirdim. Annem eliyle öveler mesela benimkinden ince olur resmen. Ama sevmeyince.....
Tozlaşmış tarhanayı da hemen kaldırmıyoruz. İyice kuruyana kadar tepsilerde ev içinde bekliyor. Sonra da bir bez torbaya kaldırırsak kışın pek rahat ediyoruz:)))


Cumartesi yine tarlada çalıştık biz ama benim yoğun mızmızlanmalarım sonucu da pazar günü denize gittik. Yukarıdaki foto sahil. İn cin top oynuyor. Tek tük gelen vardı. Su ve hava serindi ama olsun çimdim rahatladım valla....
Burası Urla'da Altınköy villaları denen bir yerin sahili. ...


Yorumlar