Öfke Şatoları


Hafta sonu postum kitapla olsun yine. Havalar soğudukça kitaplara sardım ben. Sobalı bizim ev, soba başında yeşil çayımla kitap okuması pek keyifli oluyor:)))

Yine Okuma Şenliği için bir kitap Öfke Şatoları. İtalyan yazar kategorisinden bu kez. Daha önce hiç okumadığım bir yazar Alessandro Baricco. Ama dilini çok  sevdim ben.

Kurgu bir roman. Olaylar aslında varolmayan Quinnipak kasabasında geçiyor. Dudaklarını gören herkesin deliye döndüğü güzeller güzeli Jun; bir cam fabrikasının müdürü olan ve sonsuza kadar dümdüz uzayan bir demiryolunu yaptırmak isteyen kocası Bay Rail; kasabanın kaşifi ve bestecisi olan, bütün notaları kendi içinde taşıyan, kasabalıların çıkardığı çalgı sesleriyle gerçekleşen bir orkestra kuran Bay Pekisch; yazgısını bir ceket gibi üzerinde taşıyan bir adam, asla evlenmediği bir adamdan dul kaldığını söyleyen bir kadın ve kasabada devasa bir cam saray kurmak isteyen Paris'li dahi mimar Horace.
Kitabın kahramanları pek renkli yani. Böyle bakınca çok karışık bir konu gibi ama bence çok eğlenceli bir okumalık. Ben çoğu yerde gülümseyerek okudum kitabı. 

 

Yorumlar