Zencefilli-zerdeçallı kurabiye


Ben genel olarak baharatları seven biriyim. Hatta kendim yaşarken (üniversite-çalışma hayatı) baharatsız yemeğim olmazdı hiç. Ama eşimin başta acıyla arası iyi değil diğerlerini de pek sevmez. Çocuklarla birlikte baharat kullanımım epey azaldı yani.
Son yıllarda sağlıklı yaşam adına bazılarını sıkça kullanmaya başladım yine. Ben ara ara yoğurtla çöret otu karıştırıp yerim ya da diğer baharatları. Ama çocuklar da tüketsin istiyorum. Onların sevdikleri gıdala ekliyorum bu yüzden bazı baharatları. Bir kaç yıldır zencefili kurabiyelerde kullanıyorum mesela. Şimdi zerdeçal da girdi potaya. Geçen gün biraz yaramaz ama nispeten sağlıklı bir kurabiye yaptım:)))

1 yumurta, yarım su bardağı zeytinyağı, 1 çay kaşığı zencefil, 1 çay kaşığı zerdeçal, 1 çay kaşığı tarçın, biraz susam, yarım çay bardağı toz şeker, yarım çay bardağı pekmez, aldığı kadar un...Yani içeriği hiç fena sayılmaz. Kolay şekilleri seven ben, hamuru yoğurup elimle sıkıverdim. Ağızda dağılan hoş lezzetli bir kurabiye oldu. Çocuklar da pek sevdiler....
 

Yorumlar