Serçeler.....


Sabahları belki de en sevdiğim ses onlarınki. Bahçeli bir evde, ağaçların arasında yaşamanın büyük nimeti. Bahar da geldi ya cıvıl cıvıllar. Merdivenin çatısının altında yuvaları var sanırım. Sürekli tıkırtıları.... Hele balkonda otururken. Hem çayımı içiyorum, hem kitabımı okuyorum hem de serçelerin müziğini dinliyorum.

Geçen gün kitabımın yanına fotoğraf makinemi de aldım. Çünkü balkona konduklarında çekeyim desem daha kapıya ulaşmadan kaçıyorlar. Nasıl hissediyorlar bilmem insanın geldiğini...

Manuel 500 telem var. Biraz ağır ve zor netliyor ama serçeleri ondan başkasıyla da çekemiyorum. Tellerde ve uzaktaki ağaçlardalar çünkü. 


 Serçe kuşu

Bu sabah bahçede karşıma
Küçük bir serçe kuşu geldi;
Havuzun taşına kondu,
Bir içti, bir doğruldu,
Nasıl da korkuyordu.

Sen hiç korkma serçe kuşu,
Suyunu rahat rahat iç,
Sıhhat afiyetle uç,
İnsanoğlu çeşit çeşit
Beş parmağın beşi bir mi?
Necati cumalı
 

Bu son kare BSuca Gölet'ten. Bankta otururken denk gelmişti.

Yorumlar