Bildiğin klasik poğaça....

Geçenlerde Deniz'in okul gezisi vardı ve evden yiyecek hazırlamamız gerekiyormuş. Poğaça, kek  düşündüm doğal olarak. Doyurucu olsun. Bir gün öncesinde de pinterestte bir tarife denk gelmiştim. Şekil çok hoşuma gitmişti. Burada...https://tr.pinterest.com/pin/50384089564194148/.
Klasik mayalı poğaça hamuru hazırladım önce. Ben 1 paket kuru mayayı  1 su bardağı ılık suda, az şekerle  bir 5 dakika kadar mayalandırıyorum. Daha sonra 1 su bardağından az zeytinyağı (süt kaymağım vardı bu kez yarım su bardağı kullandım o yüzden) tuz, 1 subardağı ılık süt ve un ile hamuru yoğurdum. Kapalı olarak mayalandırdıktan sonra şekil verdim. Çoğunu her zamanki gibi yaptım.  9 tanesini de bu kalıplarda. Benimkiler sanki başka bir şeymiş gibi bunu daha çok sevdiklerini söylediler...




Yorumlar