Bir eriği dörde bölersem....

 Bir erik dörde bölünürse ne olur, Saadetin hoşafı çıkar. Yeni değil geçen haftalarda oldu bu durum. Urla'daki erik ağacı bu yıl çok bereketliydi. Birkaç kova erik de bize düştü. Erikleri ziyan etmeden halletmekse biraz yorucu oldu. İlk hedef erik suyu yapmak. Çocuklar seviyor ve sağlıklı. Epey bir yaptım ama ha bugün çekeceğim ha yarın derken onun fotosu yok valla...
Erikleri çekirdekleri ile kaynatıp süzgüden iyice ezerek geçirdim. Sonra az şeker ekledim. Üstte kalan duru kısımları kavanozladım tüketildi. Posalı kısımları dondurucuya attım ki bozulmasınlar sonra tüketilebilsin...

 Hiç aklımda yoktu, Deniz reçel dedi. Bu cins erikten reçel yapmışlığım yok. Fazla sulu oldu epey kaynattığım halde koyulaşladı. Kavanozladıktan sonra bir hafta kadar da terasta güneşte beklettim ben de. Duru olsa da evin erkeklerinden tam not aldı.

  Posalı kısımlarından yaptığımız bir şey de meybuz. Kalıplarım var onlara koyuyorum erik posasını çocuklara mis gibi soğuk gıda. Bayılıyor benimkiler buna. Pek çok meyveden yaparım yazın...

 Ve pestil. Canımı ekstra çıkardı kendisi. Dediğim gibi erik sulu olunca az bir nişasta eklememe karşın yeterince koyulaşmadı. Günlerce uğraştım kurutmak için. Ama zafer benimdir. Kışlık erik pestilim hazır...Deniz'in önüne koysam hepsini bitirir...Daha önce de yapmıştım erik pestili...


Yorumlar