Bir film önerisi; Whale Rider

  Bu aralar asıl paylaşımlarım hobilerimden biraz uzaklaşmış durumdayım. Sıcaklar, yaz dönemi işleri bireaz öteledi onları açıkcası...sinema filmi paylaşan bir blog da değilim. Ama dün akşam izlediğim filmi paylaşmadan edemedim. Film izlediğim bir site var orada dolanırken denk geldim Whale Rider adlı filme. Balinalar, denizin altı severim bunu deyip başladım.

Aslında niyetim filmin yarısını izlemekti çünkü dün anneme doğal gaz takıldığı için temizliğe gitmiştik ve fena halde yorgundum. Ama öyle bir takılmışım ki filme...
 Küçük bir kızın gelenekleri aşıp erkeklerin dünyasında kendine yerbulmasının hikayesi aslınhda. Konu bildik, öyle çok aksiyon falan yok. Ama oyuncular, diyolaglar, konunun işlenişi....ne bileyim alıp götürüyor insanı. Çok ayrıntıya girmemeli aslında izlemek isteyenlere haksızlık olur.

Filmin konusu; Whangara kabilesinin enteresan bir inanışı vardır. Yeni Zelanda’nın Doğu yakasında konuşlanan Whangara kabilesi, soylarının binlerce yıl önce o topraklara bir balinanın sırtında geldiğine dair güçlü bir inanca sahiptir. Bu atalarının adı Paikea'dır. Bu inanışa göre kabilenin geleneklerinde işleyen töre şu şekildedir: Kabileye şef olarak seçilen kişiler ailenin ilk doğan erkek çocukları olmak zorundadır ve bu kabilede yaşayan 11 yaşındaki "kız çocuğu" Pai'nin ise gözü şefliktedir. Pai'nin bilge Büyükbabası Koro, kabilenin müstakbel başkanını tayin edecek olan mercidir. Lider olmak isteyen küçük kız Pai, bu uğurda ne gerekirse yapmaya kararlıdır. Dünyada her şeyden çok sevdiği büyükbabasına karşı gelecek bile olsa...

Yorumlar