Narsal faaliyetler


Bu hafta narlı faaliyetler içindeyim. Urla'da nar ağacı var ve her yıl organik nar yeme şansımız oluyor. Bu yıl Almanya'daki komşularının bahçesindeki narlar da toplanacakmış. Malum yemesi zor bir meyve. Elimde biraz fazla kalınca napsam derken nar sirkesi aklıma düştü. Netten araştırınca epey yapan olduğunu gördüm.  Fotoğrafta sarımsı görünen ilk yaptığım. Tatlı nardan ayıklamıştım. Komşularında ekşi nar var ondan yaptıklarım nedense daha açık renkler ki ben onun renk vereceğini düşünmüştüm.
Ben narları ayıkladım içine içme suyu ekledim. Tariflerde genelde sirke anası (ev yapımı sirkenin üstünde biriken bir made) denen şey kullanılıyor ama bu ilk sirke de mümkün değil. Biraz sirke ve çiğ nohut attım. Bakalım sonuçları nasıl olacak.

Benim sirkeyi Facedeki bahçe grubunda paylaşınca 'nar likörü' önerisi geldi. Hiç likör denemem olmadı. Eh onu da deneyelim bakalım dedik. 6 tane narı ayıkladım. Kabuğuyla yapan da var ama acı olur mu bilemedim öyle. İçine 2.5 su bardağı şeker, dal tarçın ve karanfil attım. Cin ya da votkayla yapanlar çoğunlukta likörü, bizde etil alkol vardı. Onunla da oluyormuş. Ama alkol oranı yüzde 96 olduğu için su ile seyreltmek gerekiyor. O işi Devrim'e bıraktım. Şimdi en az 2 ay bekleyecek sanırım.
Artık sonuçları birkaç ay sonra göreceğiz...

Yorumlar