Altın Küre Çelinc-5-

THE POST

Konusu;
1971'de Pentagon belgeleri etrafında dönen yasal süreci konu alıyor. Washington Post çalışanları editör Ben Bradlee (Hanks) ve yayıncı Katharine Graham (Streep) ordu analisti Daniel Ellsberg tarafından yazılan ve sızdırılan Pentagon belgelerini yayınlama kararı alırlar. Belgelerin, Johnson yönetiminin Vietnam Savaşı'nda ABD askerlerinin rolü hakkında kamuoyuna ve kongreye yalan söylediğini, Nixon yönetiminin gizlice savaşı tırmandırdığını ortaya koymaları büyük skandal yaratır. Nixon yönetimi The Post'un bunları yayınlamasını durdurmaya çalışır ve ABD Savunma Bakanı Yardımcısı William Rehnquist davayı Yüksek Mahkemeye sunar. Belgelerin yayınlanabilmesi ve özgür basın kavramının korunabilmesi için gazete ile ordu arasında büyük bir hukuk mücadelesi verilecektir...

Çok sık işlenen bir konu Vietnam. Vatanı kurtarmak, milliyetçilik, cesaret gibi yönlendirmelerle tarih boyunca gençler olmadık savaşlara sürüklendiler. Hala da durum değişmedi. Birilerini para ve güç kazanması için gençler ölüyor malesef. Ve burada söz konusu olan sansür aslında. Bu da çok bilindik bir durum. hele ki bizim ülkemizde malesef had safhaya ulaşmış durumda.
10 yıl Cumhuriyet gazetesinde sağlık muhabirliği yaptım. İstanbul'dan İzmir büroya geçince burada yapamadım ve işi bıraktım. Ama filmi izlerken de içinde yaşadığım düzeni anımsamadan edemedim. Melesa o dönem için sansür kabul edilemez görünüyor şimdi ise kanıksandı ile. Ya da Ana karakterin Başkan'la yemek yemesinin eliştirilmesi. Şimdi de alınan hediyeler, verilen rüşvetler, gidilen tatiller...


"Hala hükümetlerin gazetelerde neyi basıp neyi basamadığı çağdaysak tarih olmuşuz demektir"

Güzel seyredilesi bir film bence. Sanatçılar zaten çok çok iyiler...

THE SHAPE OF WATER


Soğuk savaş dönemi Amerika'da geçen hikayede, Elisa yalnız bir kızdır. Sessiz, rutin bir hayatı olan Elisa, gizli ve yüksek güvenlikli bir devlet laboratuvarında temizlikçi olarak çalışır. Elisa iş arkadaşı Zelda ile devletin yaptığı gizli bir deneyi keşfeder ve suda hapsedilen insansı bir yaratığı acımasız deneyden kurtarmaya çalışırlar.
Guillermo del Toro'nun yönetmenliğini üstlendiği filmin oyuncu kadrosunda Sally Hawkins, Michael Shannon, Richard Jenkins, Doug Jones, Michael Stuhlbarg, Octavia Spencer yer alıyor.


 Beklentim fazlaydı film için. Toplamda 13 dalda oskar adayı ve afişe bakınca su içinde geçiyor hissi veriyor. Daha bir görsel şölen bekliyordum ben. O yüzden biraz hayal kırıklığı oldu.

Dilsiz bir kız Elisa'yı oynayan Sally Hawkins çok iyiydi bence. İşaret diliyle yaptığı küfür süperdi. Aşk insana neler yaptırıyor denecek cinsten bir hareketti....ama Zelda'sız (Octavia Spencer) eksik kalırmış film.  Kadın kesintisiz kocasını eleştiriyor pek bir komikti.

Komşuyla izlenen film sahnesinde ayakların o dansı yapması, müzikleri, Zelda'sı güzeldi ama genel olarak pek bana hitap etmedi film... 

Yorumlar