Bir meteor yağmuru fotoğrafı çekme hikayesi......

 (Bu kare artık gecenni 1'inde falan. Makine açıkta çok sallandığı için devrimin sulama için açtırdığı havuza koydum. Yine de netlik tam olmadı)

Kaç zamandır haberlerde vardı. 11-13 ağustostarihleri arasında göktaşı yağmuru olaraktı. Geçen yıl da olmuştu ama o zaman hafta içine denk geldiği için kaçırmıştım ben. Bu yıl cuma günü Devrim işten gelince tarlaya gittik hemen. Oh sonunda meteor çekeceğim. Uygun açıya hasırımızı serdik, minderlerimizi koyduk, semaverde çayımızı demledik. Başladık beklemeye....

 Burada görülüyor. Aslında bu kare 11 gibi çekildi. Uzun pozlama olduğu için bu kadar aydınlık bir kare. Çocukların bacakları da uzun pozlamadan hayalet gibi...Akşam 10'dan sonra gökyüzünü seyretmeye başladık. Hoş ay gitmeden tam karanlık olmayacak biliyoruz ama yine de yağmur bu çokca görürüz dimi....Cık öyle olmadı. Ben gece2'de yattım. 5 tane gördüm. Çocuklar 1 tane. Önce Ada göçtü, ardından Deniz....

 1 tane yakalamışım bu karede. Çizgi halinde görülüyor.....

İşin tersliği açık alandayız, Çeşme normalde rüzgarlı bir yer. Bir de fırtına çıkmasın mı. Makine tripota takılıydı ama yine de sarsıntıdan çektiğim çoğu kare flu oldu malesef. Nasıl diyeyim insanın dengesini yitirmesine neden olan bir rüzgar vardı. Hatta ben bir ara "donuyorum" diye birşeyleri sarındım öyle bekledim.

Gecenin bir yarısı görüldüğü gibi flu bir kare. Ay gittikten sonra samanyolu da çıktı ama işe yarar çekim yapamadım....

Yorumlar