Martılar....


Martılar olsun mu  sayfamın misafirleri bugün? Fotoğraflarımın günü ya. Böcekler kadar severim martı çekmeyi ben. Onlar gökyüzünde hızla süzülürken net çekebilmeyi başarmak....Kanat çırpışlarını dondurmak....

İşte şimdiye kadar bir ağzında balık olanına denk gelmedim. Bir gün diyorum o kare için de....


Hele martılar, hele martılar,
Her bir tüylerinde ayrı telaş!
Gün olur, başıma kadar mavi;
Gün olur başıma kadar güneş;
Gün olur, deli gibi.
Orhan Veli




Oysa bir gaz tenekesiyle bir şişe mavi
Gelişi güzel mi güzel bir ocak
Suların ortasında sevgili öfkemle benim
Yanacak bahar erişinceye değin
Soğuktan morarmış kanatlarını
Isıtsın diye martılar
Martılar ki sokak çocuklarıdır denizin
Can Yücel
 

Şu anda İstanbul’da olmak isterdim.
Mihrabat Korusu’nun dar yollarında seninle
Yan yana, yana yana yürümek…
Bir de martıların kanatlarından seyretmek İstanbul’u.
Özdemir Asaf
 




Yorumlar