Cevizli sucuk yapımı


Bu ara bloğumdan biraz uzak kaldım. Hem evdeki işler hem de ara ara Urla'ya gidip gelme hem de ne bileyim yazasım gelmedi hiç...dönüşüm bir sağlıklı bir mamayla olsun bari.
Yeni değil yapalı 15 gün olmuştur aslında. Pinterestte dolanırken buradaki tarife denk geldim. Yaparım ben bunu deyip cevizleri ipe dizmeye başladım. Cevizleriniz kesinlikle taze olsun değilse iğneyi geçirirken kırılıyorlar. Tecrübeyle sabit:))

1 su bardağı üzüm pekmezi (biz yapmıştık)
1 su bardağı şeker (ben biraz azalttım)
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı yenibahar (yoktu eklemedim)
2 su bardağı su
Orjinal tarife ek olarak 2 kaşık kadar keçiboynuzu unu da ekledim ben.

Tüm malzemeyi karıştırıp pişirdiğinizde oldukça yoğun bir şey çıkıyor ortaya. İpe dizdiğiniz cevizleri bu bulamaca batırıp asıyorsunuz. Bu kadarcık işte...Benim 1 kez batırmam yetti. Tarifi aldığım blogda 2 kez de batırılabileceği belirtilmiş. Belki keçiboynuzu unu kıvam vermiştir benimkine.
,


Ben mutfağımda baharat kavanozlarını koyduğum standa astım. İlk anda altına tepsi koydum ama kısa süre damladı. 1 hafta beklettim bu şekilde.


Yorumlar